Saturday 22 March 2014

nasi goreng kicap dengan udang



alhamdulillah, simple je dinner mlm ini. nasi goreng kicap udang kehkehh...
actually aku x ingat ble kali terakhir aku wat nasi goreng kicap ni sbb style nasi goreng aku selama ni
mmg x buh kicap, dan biasanya aku hanya goreng nasi, time bekpes je. huahuahuaa

haaa...ini semua dsebabkan laki aku le , yg dok repeat lebihan ikan bakar tgh td pkl 6.30 ptg td, so, aku assume mlm ni x yahle kami mkn berlauk sangat. cover perut janji kenyang je.

resepi? eh sonang je. kalau korang gugel pon bersepah org duk share resepinya.
aku wat janji sedap je:

bwg merah, bwg putih, ciliapi,cili besor, kicap,telur, udang skt. agak2 la ikut sukatan korang nak. aku siap ada ulam lg beb lebihan lauk tgh td. sedap gak mkn camni. hihihi klu mkn kt kedai kompom kompom le Rm 5.

aku pnah mkn nasi goreng ikan masin bodo bodo je org tu masak, cili x rasa, ikan masin tu hujung jari
kelingking aku je, tawakk habiak pon dah rm4.50. sabo jela....goreng sendiri kt umh brape kali round 
makan beb, puas hati :)

oh yea, x sempat la snap gambo ikan bakar aku tgh td. dh lapo kan, letih plak tu,
pas masak je kami terus mkn, aku cuba gak nk buat air asam style makngah aku,
bole la, kata laki aku tp aku rasa macm ada kurengg je. hmmmm
papepun makngah aku punya air asam memang terbaik der. klu kitaorg buat projek bakar ikan,
air asam makngah aku lah yg menjadi tumpuan, berpeluh peluh kitaorg makan taw. pedas, meletop.
kena plak mkn di tepi pantai pengkalan balak, atau laman di kg lubok redan.
huhuhuhu i love u makngah Rose :) dh lama da x jumpa makngah :( huhu windunya saat2 mkn ikan bakar.

xpe, insyallah raya tahun ni yea :)

No comments:

Post a Comment